European Book


1. Sunuş 

Öğrencilerimizin bilgi düzeylerini artırmak, çok kültürlü eğitimi geliştirmek ve Avrupa kültürüne karşı var olan ön yargıları kırabilmek  amacıyla bir eTwinning projesi başlattık. Bu ilk projemizde, 7. sınıf seviyesinden 9, 6.sınıf  seviyesinden 5 öğrencinin katıldığı karma bir grup ile çalıştık. Almanya, İspanya ve Yunanistan'dan birer okulun katıldığı projemizde karar alma ve uygulama süreçleri dört ülke öğrencilerinin ortak çalışması ile gerçekleşti ve sonuç olarak, Avrupa'daki çevre sorunları hakkında ortak bir kitap oluşturmaya karar verdik.

2. Proje Amaçları:

  • Öğrencilerin Avrupa hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
  • Çok kültürlü farkındalığı ve anlayışı artırmak.
  • Öğrencilerin araştırma ve işbirliği becerilerini geliştirmek.
  • Öğrencilerin yaratıcılıklarını ve sunum becerilerini teşvik etmek

3. Proje Süreci:

Proje süreci boyunca, öğrencilerimiz Avrupa'daki çeşitli ilginç gerçekleri öğrenmek için araştırma yapma fırsatı buldular. Birlikte çalışarak, öğrenciler arasında etkileşim ve işbirliği sağlandı. Ayrıca, etwinning platformu üzerinden diğer Avrupa ülkelerinden öğrencilerle iletişim kurma imkanı buldular. Bu iletişim ve paylaşım sayesinde farklı kültürler hakkında bilgi edinme ve anlayışımızı genişletme şansına sahip olduk.

4. Etkinliklerimiz

4.1 Hazırlıklar - Araştırmalar

Dört farklı ülke öğrencilerinin birlikte çalışabilmesini kolaylaştırmak adına öğrencilerimizi buz kırma etkinlikleri ile tanıştırdık.

Proje çalışmamızın nasıl ilerlemesi gerektiği ile ilgili fikir alışverişinde bulunduk. Ne tür etkinlikler yapıp proje sonunda nereye varabileceğimizi tartıştık ve bir hikaye kitabı oluşturmaya karar verdik.

Hikayemizin konusunu belirledik. Tüm paydaşların ilgisini çekebilecek çevre sorunları konusunda fikir birliği sağladık.

Hikayemizin ana karakterini belirlemek için bir yarışma düzenledik. Öğrencimiz Asel B******'nın tasarımı en çok oyu alarak kitabımızın ana karakteri oldu.


Hikayemizi nasıl oluşturacağımızı tartıştık. Sıra ile diğer ülkelerde hikayeyi devam ettirmeye karar verdik ve diğer ülkelerin çevre sorunları hakkında araştırmalar yaparak bilgi toplamaya başladık. 

Yeterli veriye ulaşınca çarkıfelek tarzı bir kura ile sırlamayı belirledik ve hikayemizi yazmaya başladık:

4.2 Hikayeleştirme - Yazım

İspanya hikayemizi Almanya'dan başlattı. Almanya'daki Black Forest dağlık bölgesinde yok olmakta olan bitki türlerine dikkat çekti. Almanya Türkiye'de yok olma tehlikesi ile karşı karşıya olan Anadolu Sincapları ile hikayeyi bize devretti. Bizler de Ege Denizinde suların ısınması sebebiyle yok olmaya yüz tutmuş Golyan Balığını Yunanistan'daki hikayemiz ile anlattık. Yunanistan son olarak İspanya ve Portekizi içine alan İber Yarımadasında yaşayan son 100 İber vaşağı'nın hikayesini İspanyada anlatarak hikayeyi sonlandırdı. 

Kapak tasarımını yine Demre IHL ekibi olarak bizler yaptık.

4.3 Dünya Çevre Günü (5 Haziran)

Biz de projemiz kapsamında 6 Haziran Pazartesi paydaş okullar ile bir çevrimiçi toplantı düzenledik.  Öğrencilerimiz çevrenin korunması konusunda farkındalık oluşturmak amacı ile önerilerini küçük sloganlar şeklinde paylaştılar. 






5. Ortak Ürün 

2022/2023 Eğitim Öğretim yılı başında çalışmalarına başladığımız ilk eTwinning projemiz European Book'u tamamlayarak Ulusal Kalite Etiketi başvurumuzu yaptık.

Ortaokul kademesinden 14 öğrencimizin aktif katılımı ile 8 aydır devam eden projemizi Haziranın ikinci haftasında tamamladık.  

Proje süreci boyunca öğrencilerimiz, bilgi toplamak, içerik oluşturmak ve sunum yapmak için büyük bir özveriyle çalıştılar. Ortaya çıkan ortak kitap, hem öğrencilerin araştırma ve yazma becerilerini geliştirmelerine yardımcı oldu, hem de diğer öğrencilerle bilgi paylaşımını sağladı. Bu proje, öğrencilerin Avrupa hakkında bilgi düzeylerini artırmanın yanı sıra, kültürler arası iletişim ve işbirliği becerilerini de geliştirmelerine yardımcı oldu. Ayrıca, öğrencilerimiz etwinning platformu üzerinden diğer Avrupa ülkelerinden öğrencilerle iletişim kurma imkanı buldular. Bu iletişim ve paylaşım sayesinde farklı kültürler hakkında bilgi edinme ve anlayışımızı genişletme şansına sahip olduk.


European Book: Miriam's Mission To Save The Environment

European Book'a ulaşmak için Tıklayın


6. Kalite Etiketirimiz

6.1 Ulusal Kalite Etiketi ile ödüllendirildik

Kalite Etiketi, eTwinning aktivitelerinin yüksek düzeye ulaştığını somut bir şekilde tanımlamaktadır. Öğrenciler için bu, çalışma gayretlerini güçlendirmekte ve genel olarak okul için, Avrupa’da işbirliği çalışmasında kalite ve açıklığa olan bağlılığı teyit etmektedir.



6.2 Avrupa Kalite Etiketi ile ödüllendirildik

Avrupa Kalite Etiketi, bir eTwinning projesine katılan tüm öğretmenlerin ve öğrencilerin çalışmalarını değerlendirir. Avrupa Kalite Etiketi alan projeler, Ulusal Kalite Etiketi alanlar arasında en yüksek sıralamaya sahip olanlardır. Bu projeler, başarılı Avrupa iş birliğinin örneklerini sergiler.




7. Sertifikalarımız

Okulumuzda çevre eğitimine katkıda bulanmak, Öğrencilerimizin araştırma ve işbirliği becerilerini geliştirmek  hedefleri ile gerçekleştirdiğimiz eTwinning projesi EUROPEAN BOOK'u başarıyla tamamladık. Bu projedeki katkılarımızdan  dolayı ulusal ve Avrupa kalite etiketleri ile ödüllendirildik. 

Projemizin katılımcısı ve yürütücüsü olan değerli öğrencilerimize, gösterdikleri özveri ve başarılarından dolayı katılım sertifikalarını sevinç ve gururla teslim ettik. Var olsun çocuklarımız! Geleceğimiz için birlikte çalışmaya devam edeceğiz.



8. Gelecekteki Projeler:

Bu projenin başarısı bize ilham verdi ve gelecekte daha fazla eTwinning projesi yapma isteği uyandırdı. Öğrencilerimize daha fazla kültür ve dil öğrenme fırsatı sunarak, küresel vatandaşlık becerilerini geliştireceğiz. Aynı zamanda, daha fazla Avrupa ülkesiyle iletişim kurarak uluslararası bir ağ oluşturma fırsatını da değerlendirmeyi planlıyoruz.

eTwinning ile başlayan bu projenin, öğrencilerimizin Avrupa ve dünya hakkında daha fazla bilgi edinmelerini sağladığına inanıyoruz. Çok kültürlü eğitimin önemini vurgulamak ve öğrencilerimizin dünya görüşlerini genişletmek için bu tür projelerin devam etmesini umut ediyoruz.

Not: Bu yazı belirli bir projeye dayanmakta olup bilgilendirme amaçlıdır. Öğrenci gizliliği ve koruma yasalarını gözeterek projeye dair detaylı bilgi paylaşılmamıştır.